
ERRATA

by ORBIS Editors

If in a thick quarterly journal the occasional typo or minor factual error may
be considered “par for the course,” then committing two major howlers in
succession is surely a “double bogey.”

First, the editor’s column in Orbis 45:2 (Spring 2001), page 166,
referred to a “five-year campaign led by William Kristol, Kagan’s other son
Robert, and their colleagues at The National Interest. . . .” This was an error
not only because Kristol and Kagan’s colleagues are in fact at The Weekly
Standard, not The National Interest, but because the latter journal, edited by
Owen Harries, published numerous articles over that period critical of the
foreign policy agenda promoted by Kristol and Kagan. We apologize to all
parties for this acutely embarrassing blunder.

PII S0030-4387(01)00091-6
Refers to: S0030-4387(01)00084-9

Secondly, in Christina D. Burnett’s article, “The Case for Puerto Rican
Decolonization,” in Orbis 45:3 (Summer 2001), page 433, our staff inadver-
tently introduced into her second footnote a flagrant misidentification of one
of the authors she cited. Rubén Berrı́os Martı́nez, far from being an autono-
mist, is in fact the leading spokesperson for Puerto Rican independence. We
deeply regret this mistake, which all parties familiar with Puerto
Rican affairs will know at once could not have been made by Ms.
Burnett. We ask Mr. Berrı́os and Ms. Burnett to accept our apologies.

PII S0030-4387(01)00090-4
Refers to: S0030-4387(01)00066-7

Fall 2001 657


